ajudaa no sabem que fer!! URGENT
Hola sóc una noia de 15 anys i encara no tinc la menstruació. La vritat és que sóc verge i amb el meu novio ovoliem provar de fer, pero no n'estem segurs i ens agradaria informar-nos més. Tenim dos consultes: Si no tens la menstruació, i es trenca el preservatiu et pots quedar enbarassada? i la segona: Si ets vergei no tens la menstruació la primera vegada et surt sang?
Gràcies, és urgent!
IESP

Hola,
Sóc l'Helena Angel, psicòloga de l'IESP. La menstruació pot venir entre els 10 i els 16, per tant tranquil·la. Responent les teves consultes, si se us trenca el preservatiu hi ha poques probabilitats d'embaràs però no és impossible ja que el teu cos pot estar començant a posar-se en marxa. tingueu en compte que no és fàcil que un preservatiu es trenqui, si se us trenca aneu a un CAP (Centre d'Atenció Primària) i comenteu l'accident.
Pel que fa a la segona qüestió, quan perdem la virginitat, és a dir, quan tenim la primera relació sexual amb penetració, hi pot haver sagnat o no, depenent de l'himen, de si és més fi o més gruixut, més elàstic o més rígid, de si hi ha himen o no (la membrana pot ser tan fina que amb algun cop fort, anant en bicicleta, entrenant gimnàstica, ballet, etc...es pot trencar). No depèn de si tens la regla o no.
Espero haver-te ajudat!
Helena Angel @HelenaAL