Estrenyida
Hola!
Bé, el que em passa a mi és que vaig molt poc de ventre. Pot ser un cop per setmana com a màxim. I quan hi vaig, llavors no trec gaire..."faig poca caca". M'agradaria saber perquè potser i algun truc o algun aliment que vagi bé per poder anar cada dia o cada dos.
Gràcies!
Sara Bujalance

Hola Busilla! Hi ha persones que tenen més tendència a l'estrenyiment, i això s'agreuja si no es menja prou fibra. El que has de fer per evitar aquest problema tan molest és menjar de tot i de manera equilibrada (com marca la piràmide alimentària, aquí la tens:
Home%20Canal%20Salut/Ciutadania/Vida_saludable/Alimentacio/Consells_generals/documents/piramide2.pdf).
Per evitar l'estrenyiment és molt important que mengis verdura i fruita diàriament (3 peces de fruites i 2 racions de verdura), llegums 2 o 3 cops per setmana (cigrons, mongetes, llenties, soja), el pa i els cereals menja'ls integrals, i els fruits secs naturals (ametlles, nous, avellanes, etc) també t'aniran bé. Pel que fa al pa, no cal que sempre el mengis integral, el pots anar combinar amb el blanc, però el que sí és important és que cada dia en mengis una mica de l'integral, per berenar, al dinar, etc., com vulguis. També és molt important que beguis suficient aigua i que facis esport habitualment. Si fent tots aquests hàbits encara et costa anar de ventre, ves a veure el metge de cara a que et doni algun tractament suau per ajudar-te. Molts petons!!