QUIN SERIA EL MEU PES IDEAL?
HOLA! Tinc 14 anys medeixo 1,65 i peso 62kg. M'agradaria saver quin és el meu pes ideal ja que em sento molt malament amb mi mateixa i podriem dir que em faig fàstic i ja no puc mes, he fet moltes tonteries com deixar de menjar i autolesionarme. GRÀCIES I PETONS.
Sara Bujalance

Hola Bertaa! Moltes gràcies a tu per compartir amb mi la teva preocupació.El pes ideal depen de moltes coses, no només de l'edat i l'alçada, també depen de la constitució, de l'estat de salut de la persona, de l'estil de vida que fa, etc. A més, el pes ideal mai és un pes concret, sinó que és tota una franja que va d'un pes mínim a un pes màxim. En el teu cas, per l'alçada i l'edat que tens el teu pes és correcte, estaria dintre de la teva franja de pes ideal, així que no t'amoïnis pel teu pes. Crec que el millor que podries fer és parlar amb els teus pares d'aquesta preocupació que tens sobre el pes i de les coses que has arribat a fer per culpa d'això. El fet de que hagis deixat de menjar o t'hagis autolesionat ens està indicant que hi ha alguna cosa que no va bé a nivell psicològic i seria necessari que anessis a un psicòleg per aconseguir trobar-te millor amb tu mateixa. Així que t'animo a que parlis amb els pares i els hi diguis el mateix que m'has dit a mi, segur que faran tot el possible per ajudar-te. Són els teus pares, a vegades s'enfaden, però t'estimen més a que res i faran tot el que puguin per a que et trobis bé. Un petó molt gran!