Es normal??
Hola em dic maria i tinc 13 anys. La gent diu que no haver-se "liat" amb un noi als 14 anys es molt raro i jo els faig a finals de febrer... La veritat es que aixo em reucupa perque tinc moltes amigues que ja s'han liat i de vegades em diuen: es raro tenir 14 i no haver-se liar, no es normal... I clar jo em preucupo perque de moement nomes he sortit amb un noi i no ens varem liar ni res perque nomes vem durar un mes o aixi... AJUDEU-ME SI US PLAU!
IESP

Hola Maria,
Sóc l'Helena Angel, psicòloga de l'IESP. No ets ni rara, ni estranya, ets completament normal! No ens hem de posar una data per a liar-nos, per a tenir relacions sexuals, per a tenir relacions sexuals amb penetració, per a fer-nos petons, etc... Cada una d'aquestes coses arriba quan arriba i cada persona ho viu de forma diferent.
Hi ha persones que ho fan per què algú els ha dit que "toca" i altres que quan comencen a "liar-se" ho fan perquè volen, amb quan i amb qui realment volen. Les dues opcions poden ser vàlides, però la segona deixa una empremta en la memòria molt més intensa ja que la voluntat és teva i de ningú més.
No et sentis malament o estranya, vals molt, no has de fer que res no vulguis fer, quan ho vulguis fer serà l'edat ideal (sigui quan sigui)!
Espero haver-te ajudat!
Helena Angel @HelenaAL