Es el mateix o no?
Hola, soc una noia,tinc 13 anys i desde petita que m'agrada masturbarme i a vegades quan els meus pares no hi son ho faig amb una manta,un coixi...volia pregunta si esta be fer-ho,si se sent el mateix quan practiques el sexe,pots tenir alguna enfermetat per masturbarte?Moltes gracies!
IESP

Hola Saby!
Sóc l’Helena Galé, psicòloga de l’IESP. Gràcies per la teva consulta!
Mira, el cert és que moltes noies utilitzen objectes (com una manta o un coixí) per masturbar-se, ja que el contacte directe amb el clítoris no els agrada tant! Cada persona ho fa de la manera que més li agradi, així que no t'hauries de preocupar per això :)
La masturbació no és igual que quan un té relacions sexuals, ja que s'està amb una altra persona (i això implica unes emocions diferents. clar!). Però el plaer físic sí que pot ser molt semblant, ja que el clítoris segueix sent l'òrgan més erògen de les noies, i és important involucrar-lo en la relació sexual.
I respecte a la última pregunta, has de saber que la masturbació NO provoca cap malaltia (és un mite!). Es tracta d'una pràctica natural i habitual, pròpia de la intimitat de cada persona.
Espero haver-te ajudat una mica! Una abraçada.
Helena Galé
@hln_gale
www.consultajove.cat