preocupada
hola!
bé, tinc 16 anys i fa unes setmanes que he començat a sortir amb un noi que ja ha perdut la virginitat,i m'ha demanat més de un cop de tenir una relació sexual,però jo li demano temps,ja que encara no he perdut la virginitat. estic enamorad d'ell,i ell de mi (almenys és el que em diu),però de tan demanar-li temps,tinc por de que es cansi. jo vull tenir sexe,naturalment! l'estimo i m'excita,però es que això de tenir la meva primera relació sexual... ho veig molt lluny tot i que jo tingui 16 anys... i si et sóc sincera... em fa una mica de por. és més que res peer la penetració saps? o de que em quedi embarassada. i que vulgui o no,els hi hauré d'explicar als meus pares.
ajuda!
Anissa Ouali

Hola Hey!! Com comentes varies cosetes, anem per parts:
No hi ha una edat per mantenir relacions sexuals, encara que tinguis 16 anys! Tot i que l’edat s’ha de tenir en compte, el més important és sentir-se preparat/da.
També comentes que la parella voldria però tu vols temps, us voldria fer una pregunta, abans de tenir relacions sexuals amb penetració, "heu dedicat temps a jugar?" És a dir, per exemple, conèixer cadascú el seu cos, està ben informat i experimentar altres jocs amb l'altra persona abans de començar a incorporar la penetració en les vostres elacions sexuals.
Cadascú té el seu ritme, i el més important és gaudir de la sexualitat sense pressa, anar coneixent i aprenent sense “marcar una edat”, ni perquè la parella vol, com a factor de pressió per iniciar les relacions sexuals (per exemple, pensar que ell es cansi i trenqui la relació per no tenir relacions sexuals amb penetració). La por és una emoció que no podem evitar, però si que podem ajudar-la, com? parlant amb la parella d'allò que et preocupa, del per què li demanes temps,...
Una altra eina per aquesta por és parlar amb els pares, parlar amb ells sobre la sexualitat i les relacions sexuals és important, a vegades pensem i li donem moltes voltes a com fer-ho, però fixat que podries utilitzar part d'aquest missatge que has escrit aquí per començar a parlar amb ells, per explicar què t'amoïna i perquè és important per tu la seva opinió,...
Respecte l'embarràs com les infeccions de transmissió sexual, recorda què utilitzar el preservatiu és molt important, tot i que sigui la primera relació sexual (ja que el risc està present des de la primera fins "l'última")
Espero haver-te pogut ajudar! una forta abraçada, Anissa Ouali @AniOuali