Edat x novio i pares
Hola, hem dic Alba i tinc 14 anys. A casa, tinc bastantes baralles amb els pares (lo que li passa a casi tothom) però una de les que més hem preocupa és que els meus pares pensen que no tinc edat per tenir novio. Sincerament crec que ara ens hem de centrar en els estudis però també m'agradaria que entenguéssin que ja tinc una certa edad, i que d'aquí a quatre anyets... ja sere major d'edat. És a dir, que no trobo la manera de que canviin d'opinió i que m'entenguin. L'any passat amb el meu exnòvio els vaig haver d'enganyar perquè jo l'estimava molt i ells no hem deixaven estar... Vosaltres que en penseu? que puc fer?
IESP

Hola Alba,
Sóc l'Helena Angel, psicòloga de l'IESP. Gràcies per utilitzar el consultori. Segurament els teus pares es preocupen per tu i pensen que el fet que puguis tenir parella farà que et despistis en els teus estudis.
En la situació en la que et trobes s'hi troben molts nois i noies. Tothom que tingui pare i/o mare serà vist com a petit o petita, ja que per ells sempre seràs la seva filla, la seva nena i per tant, aquesta visió costa de canviar. Amb 14 anys ets molt jove, i per com escrius també força conscient de les coses i del que comporta tenir parella.
Intenta ser sempre tu mateixa i si surt la conversa amb els teus pares, pots comentar-lis que entens que es preocupin però que per a tu també són molt importants els estudis. És a dir, deixa clara la teva postura i comprèn la seva.
Espero haver-te ajudat!
Una abraçada,
Helena Angel @HelenaAL