Ajuda! (urgent!!)
Hola, necessito saber si estic be de pes o no. Medeixo 1'60m i peso 54,5Kg. Jo em veig de panxa be, el que no m'agrada son les meves cames! Ja se que sempre dius que nomes aprimar una zona es complicat perque aprimes de tot. Pero em vull apuntar al gym. Hi vull fer una dieta, m'han dit que la dieta Dukan esta molt bé pero es per a persones grans. Jo la vull fer pero amb control. Si no me recomanes aquesta quina em recomanes? I no diguis que el millor es menjar equilibrat i tot. Perque jo menjo molta verdura, peix, cereals, fruita i tot rotllo, no menjo ni briox ni xuminades d'aquestes perque no m'agrada. Pero almenys de aprimar-men m'engreixo! Necesito algun consell!
PD: Espero que contesteu aviat. Perque he fet moltes consultes i nomes m'heu contestat una que era la que no volia perque deia que no m'havieu contestat.
Petons:)
Sara Bujalance

Hola this love! El teu pes està bé, no has d'aprimar!. Sempre us dic que mengeu de tot, equilibrat i que feu esport habitualment perquè són les úniques pautes que funcionen per mantenir un bon pes (i sempre i quan siguin hàbits, fent-ho un sol dia no obtindrem resultats). La resta de dietes, trucs, etc., com la dieta Dukan, a part de que no funcionen perquè sempre acabes tornant a engreixar el que havies aprimat (i sovint engreixes fins i tot més del que havies perdut), són MOLT perilloses per a la salut, especialment per a algú que està en edat de creixement com tu. La dieta Dukan ha portat a l'hospital a més d'una persona per problemes al fetge, i a més d'una li ha comportat problemes de colesterol. De fet, el creador d'aquesta dieta ha anat més d'un cop a judici (i l'ha perdut) acusat de promoure una dieta potencialment perillosa per a la salut. Com abans assumim que no hi ha "miracles" per aprimar, i que la única cosa que funciona és una alimentació equilibrada+esport molt millor, tan pel nostre pes com per la nostra salut mental. Si menjant equilibrat i fent esport no aprimes, és perquè el teu cos no necessita aprimar. Recorda que el pes depèn també d'un factor genètic que no podem canviar, i que per això és tan important acceptar-nos tal i com som per trobar-nos bé. De totes maneres, encara estàs creixent i el teu cos no ha agafat la forma "definitiva", dóna-li temps per madurar i tingues paciència. Molts petons!!