tampons
Hola! Doncs mira, jo ja fa com 4 anys que tinc la regla i sempre he utilitzat compresas per que em feia por posar-me el tampó per si feia mal, ja fa com 6 mesos vaig probar de posar-me un perque una amiga m'ho va dir i bé no vaig poder, no sé exactament en quin forat ho haig de ficar, i es una merda, per que tothom diu que es millor que les compreses, i a mi la compresa em molesta moltissim per que la noto molt i em fa rabia, vull posar-me ja tampons però si no sé com fer-ho doncs m'haig de fotre, i necessito que m'ajudeu :C
IESP

Hola Nirvanaforever!
Sóc l’Helena Galé, psicòloga de l’IESP. Moltes gràcies per preguntar!
Respecte al que consultes, crec que la millor opció és que t'ajudis d'un MIRALL per posar-te el tampó. Com és una cosa nova, és normal que et costi, però tot és qüestió de pràctica! :)
Les noies tenim tres forats: el de la URETRA, un molt petit per on surt la orina (i per aquí no cap el tampó, perquè és minúscul); l'altre que és l'oifici de la VAGINA (que aquest SÍ que és per on s'introdueix el tampó, i és per on surt la regla); i un tercer que és l'ANUS (molt fàcil de reconèixer, clar).
Llavors, si et mires amb un mirall, podràs conèixer més els teus genitals (com són, quin color tenen, etc) i localitzar la entrada de la vagina, ja que és allà on s'introdueix el tampó per frenar que surti la menstruació. Anims! :)
Espero haver-te resolt el dubte!
Helena Galé
@hln_gale
www.consultajove.cat