Com puc convèncer-los?
Hola:)
El tema és aquest. He patit anorèxia i després d'un temps de tractament i haver-me donat l'alta fa uns cinc mesos, els meus pares i els metges volen que pugi més de pes. Vaig passar de 44 kg a 51 kg (faig 1,65m) i actualment menjo bé, no em sento culpable de menjar i fins i tot gaudeixo menjant, i m'agrada sentir-me així. El que passa és que el pes que al meu cos li "agrada" estar és de 55-57kg però no m'hi trobo còmode. Tinc la sensació que recauré quan arribi a pesar allò, tot i que sé que seguiré estant en un pes bo. M'agradaria quedar-me en un pes de 52-54 kg però els meus pares no n'estan segurs i volen que arribi als 56kg com a mínim. Com puc fer per convèncer-los? No s'acaben de creure que vulgui pesar un parell de kg menys sense que tingui a veure amb l'anorèxia.
Gràcies:)
Sara Bujalance

Hola! Gràcies per compartir amb mi la teva situació. Entenc com et deus sentir, quan algú ha patit o pateix problemes relacionats amb el menjar i el pes pot arribar a sentir-se molt malament. Pel que m'expliques crec que no és necessari convèncer als pares, sinó que a qui has de convèncer de la necessitat d'estar en un pes saludable és a tu mateixa. Aquesta preocupació per estar "en un parell de quilos menys" és cosa de l'anorèxia, és la típica manipulació que fa la malaltia per aconseguir atrapar-te, així que, en lloc d'escoltar a l'anorèxia de la qual ja te n'estàs allunyant, escolta als pares i als metges. Ells no volen de cap manera que estiguis en un pes superior al que necessites, perquè tampoc seria bo per a la teva salut, sinó que el que volen és que estiguis en el pes que és saludable per a tu. Per això és important que facis un esforç i col·laboris amb el que et diuen, és la única manera de superar aquesta malaltia tan horrible. Molts ànims i molts petons!!