Orientació sexual
Hola! Doncs el meu promblema es que fa 5 anys que cuneixu a una amiga meva. Sempre ens em purtat molt bé i em tingut molt bon rollo. Pero des de fa poc vaig saber que li agradava. Ens vam deixar de parlar bastant temps. Vam estar molts dies sense saber res l'una de l'altra. Pero fa poc la vaig trobar per tarragona a una festa i vam estar parlant una mica pero res del tema. Despres dies mes tard em va ubrir pel whatsapp i vam estar parlant sobre aquest tema. Em va dir que n'estava segura que li agradaven les noies i em demanava que li diguessa que en pensava jo. El meu problema es que no magradan les noies pero amb ella es tutalment diferent que a la resta. Em van els tios totalment pero a vegades he pensat com seria estar amb ella. A mi el que em preocupa es el que pensaran i com am veuran la resta a partir d'ara.
Ajuuuuda sisplau, no se que fer......
IESP

Hola Restim!
Sóc l’Helena Galé, psicòloga de l’IESP. Abans de tot, gràcies per consultar-nos!
Penso que és difícil tenir els sentiments 100% clars quan parlem d'una situació així. Si tu tens clar que no t'agraden les noies, no cal que li donis més voltes. El fet que fossiu tan amigues i us portessiu tan bé, pot fer que l'estimis molt, i per això t'ho planteges. Pensar com seria estar amb ella, no vol dir que t'agradi, bàsicament que saps que teniu tan bona relació que penses que seria fantàstic poder tenir una parella amb aquesta connexió.
En canvi, si quan la veus et poses nerviosa, tens moltes ganes de veure-la, penses en ella constantment, etc. sí que podrien ser senyals que t'agrada més que una amiga. Llavors el millor seria ser sincera amb ella no creus? I respecte al que diguin els altres, això és un tema que preocupa molt, però les persones no escollim de qui ens enamorem... Hi ha gent que mai actua com realment vol, només per por a les opinions dels altres, i es perd les coses bones.
Com és una decisió difícil, et diria que no tinguis pressa! I que només tu pots saber què vols realment :)
Espero haver estat d’ajuda!
Helena Galé
@hln_gale
www.consultajove.cat