condo i dolor
Hola!
Porto 10 mesus amb el meu novio, ell te 20 anys i jo 15, i ho vam fer per primer cop fa 8 mesos. al principi em feia mltissim mal però no li deia perque encara no teniem confiança. amb el temps, ell es va adonar i ho vam parlar. poc després em va començar a agradar, i ara m'ho passo súper bé quan tenim relacions. el problema (sé que estic boja) es que amb condó em segueix fent molt de mal i sempre ho fem sense, practicant sempre la marxa enrrere. Et volia preguntar si hi ha alguna manera de fer que no em fagi mal amb condó. perque ja me arriscat pro suficients cops.
També et volia preguntar quina es la mitjana de centimetres que fa una vagina.(només curiositat)
IESP

Hola Shhht98!
Sóc l’Helena Galé, psicòloga de l’IESP. Moltes gràcies per preguntar!
Respecte al que consultes, et preguntaria si pot ser que sigui ets al.lèrgica al làtex i és per aixó que et molesta (en aquest cas, haurieu d'utilitzar preservatius sense làtex). Un altre motiu podria ser perquè quan teniu relacions amb penetració, tu estiguessis poc lubricada i el contacte del preservatiu amb la paret de la vagina acabés causant mal... Si fos així, et recomanaria utilitzar lubricant (combinat amb el preservatiu) per a facilitar l'entrada del penis i oblidar-se del mal! Com tu dius, no utilitzar preservatiu és arriscar-se molt i estar preocupada constantment... I aquest patiment no val la pena!
Pel que fa a la mesura de la vagina, es calcula que la mitjana seria de 7-8cm en estat normal, i de 12-13cm quan la noia està excitada! :)
Espero haver-te resolt els teus dubtes!
Helena Galé @hln_gale www.facebook.com/helenagale.psicologa www.consultajove.cat