No tinc clar si fer-ho...
Hola, tinc un novio de 17 anys i jo en tinc 14. Portem 5 mesos junts i fa poc ell m'ha dit que què em sembla fer-ho. Jo de bon principi li vaig dir que no n'estava segura, però esque cada dia em treu el tema i ell diu que en te moltes ganes i que no sap si podra aguantar més d'un mes. Un dia estavem a casa seva estirats al sofà, i amb caricies i caricies vam acabar els dos sense samarreta i prou. Ell semblava k volia més pero jo havia de marxar a casa meva i no vam podfer fer res més. Jo crec qe no estic preparada encara, però no el vull decebre ni vull que em deixi per no voler-ho fer ja que ell té 17 anys i casi tots els seus amics ja no són verges.
Què faig???
Gràcies :)
IESP

Hola!
Sóc l’Helena Galé, psicòloga de l’IESP. Gràcies per la teva consulta!
Mira, el cert és que la teva preocupació és força comú, ja que quan ens agrada algú volem fer el que calgui per a que estigui amb nosaltres. Però el problema ve quan fem coses que no desitgem, i ens forcem a fer-les, només per a que l'altre estigui content.
Ningú hauria de viure la sexualitat d'aquesta manera, ja que és molt important fer només allò que realment volem, sinó podem sentir-nos molt malament amb nosaltres mateixos, oi? Pensa-hi: si fas una cosa que no vols, potser no el deceps a ell, però a tu mateixa sí.
Et diria que parlis amb ell del que sents (és important ser sincers per a que l'altre ens entengui) i que preferiries anar més a poc a poc. Si a ell li agrades, i està bé amb tu, ha de respectar aquesta decisió. Si et presiona, tu no ho faràs lliurement, i serà pitjor.
A més, l'important és que us aneu coneixent a poc a poc, també pel que fa al vostre cos: la penetració no ha de perquè ser el primer pas!
Molta sort! :)
Espero haver-te ajudat una mica! Una abraçada.
Helena Galé
@hln_gale
www.consultajove.cat