Tamany de penis i sexe!!
Hola,
Primer de tot os he de dir que tinc ara mateix 13 anys. El meu tamany de penis es de 11cm aproximadament i m'agradaria saver si es l'apropiat per la meva edat i si em creixera (suposo que si)
També m'agradaria dir que aquest últim any em poso massa calent a molts moments i em masturbo bastant i crec que m'agradaria tindre sexe. Creieu que es apropiat???
Gracies per l'atenció;)
IESP

Hola!
Sóc l’Helena Galé, psicòloga de l’IESP. Abans de tot, gràcies per consultar-nos!
Et responc:
1. Als 13 anys el cos encara està creixent, de manera que no t'hauries de preocupar per això. De totes maneres, t'has de preguntar per a què voldries tenir un penis més gran (per a què serviria?)
2. El fet que et posis "calent" sovint, no vol dir que ja estiguis preparat per tenir relacions. Significa que el teu cos està fent els canvis propis de la punertat, i que les teves hormones estan en marxa. És normal sentir aquest desig i tenir ganes de masturbar-se, però una cosa és fer-ho sol i l'altra és amb un persona més. Per a tenir relacions, la persona ha de ser madura i entendre el que suposa: s'ha de tenir confiança amb l'altra persona, s'han de comprar preservatius i utilitzar-los, s'ha de saber on anar en cas que es trenqui,etc. Tot això són components d'una sexualitat sana!
No tinguis pressa, i gaudeix del que tens ara :)
Espero haver estat d’ajuda!
Helena Galé
@hln_gale
www.consultajove.cat