esiG
Hola, tinc 13 anys i encara la regla no m'ha vingut, em tindria que preocupar? Esque no sé on vaig escoltar que l'anorèxia retrasa la regla. no se si sóc anorèxica, pero susposo. Si fos que si ho sigués, pot ser que sigui per això que no em vingui. I una altra pregnta, pot que MAI em vingui la regla? Ni no em vingues mai, com tindria fills?
Merci:)
IESP

Hola!
Sóc l’Helena Galé, psicòloga de l’IESP. Gràcies per la teva consulta!
Mira, el cert és que als 13 anys és habitual que les noies encara no tinguin la regla, ja que pot venir a edats molt variades! Per exemple, a una noia li opot venir als 10 i a una altra als 16, cada persona és diferent. Per aquest motiu, et demanaria que no et preocupessis gens :)
El que dius sobre la menstruació i l'anorèxia és cert: quan una noia perd molt oes de cos, la regla li marxa i no li ve, ja que el cos enten que aquella persona no està sana per tenir fills. L'ANORÈXIA és una malaltia molt preillosa i seriosa, ja que provoca molt patiment a la persona i als seus familiars. El que succeeix és que, per diversos motius, la persona deixa de menjar, i per tant s'aprima molt.
Si tu menges normal, tens un pes raonable i no controles cada plat de menjar, no tens pas anorèxia. En canvi, si vius comptant calories, no vols menjar res, vols seguir apriman-te, etc, significaria que no tens una relació sana amb el menjar, i que pots arribar a estar molt malalta.
Confio en que no sigui la teva situació, i que estimis molt el teu cos i a tu mateixa! :)
Espero haver-te ajudat una mica! Una abraçada.
Helena Galé
@hln_gale
www.consultajove.cat