Sobrepès?
Hola, tinc 13 anys (casi 14)i medeixo 1'65 o així...I peso 74 kg. Jo em veig molt grassa(soc bastant ampla de constitució). Totes les meves amigues pesen molt menys (entre 45 i 65Kg) i em fa molta vergonya dir el que peso. No puc controlar el que mejo sobretot els dolços i no se com fer-ho per poder passar de llarg. Ara començaré a fer esport per les tardes perque em veig gordissima pero necessino que em motivin. Estic bé o nescessito aprimarme? Gràcies sou els millors!
Sara Bujalance

Hola! No t'avergonyeixis del teu pes, cada persona té un cos i un pes determinats, i tothom té el mateix dret a ser respectat i valorat independentment del pes que tingui. NO et comparis amb les altres noies, cada persona és diferent i a la teva edat és normal que hi hagi bastant diferència entre unes noies i unes altres degut a que el ritme de creixement és diferent en cada persona, hi ha qui comença a desenvolupar-se abans i hi ha qui ho fa després. A més, el teu pes és cosa teva, personal, i no tens perquè dir-li als altres. Les úniques coses que necessites fer per mantenir un pes saludable és fer 5 àpats al dia, menjar de tot, de manera equilibrada (com marca la piràmide alimentària), i fer esport, com a mínim, 3 cops a la setmana. Qualsevol esport que t'agradi t'anirà bé. La clau per estar motivat a fer esport és practicar esports amb els que t'ho passis bé, així faràs salut sense ni adonar-te'n (algo així com fan els nois quan juguen a fútbol, que ho fan per passar-s'ho bé i sense adonar-se'n fan activitat física beneficiosa per la seva salut). Molts petons!!