Masturbació en nois
Hola! Tinc 15 anys i ja fa ppracticament anys que em masturbo però... ja fa uns mesos, que la preactico molt... com uns cops al dia... No se si a la llarga tindra algun inconveniant, si és dolent per la salut, si eés normal... La masturbació, jo crec que no te rs de dolent però practicar-la tant, no se si te algun perjudici... ajudeu-me començo a preocupar-me...!!!
gràcies
IESP

Hola!!
Sóc l’Helena Galé, psicòloga de l’IESP.
Gràcies per la teva pregunta! T'he de dir que no hi ha res de perjudicial en masturbar-se freqüentment! De fet, és molt natural i més a la teva edat. El problema vindria si deixessis de fer coses importants per masturbar-te (com si es tractés d'una addicció). Si aquest no és el cas, et diria que no et preocupis i que segueixis gaudint de la teva sexualitat! Però també et recomanaria que intentis no tenir una masturbació sempre molt ràpida (alguns nois expliquen que sempre ho fan així), ja que estaries acostumant al teu cervell a ejacular molt ràpid, fet que quan estem en parella pot suposar un inconvenient. El truc és poder combinar: uns dies ràpis, altres lent... Tot per conèixer més el nostre cos i gaudir-lo! :) Espero haver estat d’ajuda!
Helena Galé @hln_gale www.facebook.com/helenagale.psicologa www.consultajove.cat