1111199
Tinc varies preguntes adolescents.
- La primera quan es fica el preservatiu el meu novio no li queda del tot recte la punta. Te el forat del glande cap a un costat i la punta del preservatiu no li queda molt recta i avegades quan es fica el presevartiu li baixa la pell i quan el te ficat se li puja la pell que tenim que fer?
- Si fas molta força a l'hora de penetrar es pot petar el preservatiu?
- Si fos un cas que que es trenques el preservatiu, tendira que anar l'endema al a farmacia a demanar la pastilla del dia despues , es gratis o s'ha de pagar?
Mariona Busto

Hola Mariiiaaa!
A veure si podem resoldre tots els teus dubtes:
- La pell del penis hauria de baixar i pujar sense problemes ni molèsties, podent deixar el gland al descobert. Per tant, que la pell baixi i pugi és completament normal. De totes maneres, si li fa mal, li molesta o li condiciona gaudir de les relacions sexuals, no està de més consultar-ho amb el metge perquè pugui valorar si tot està correctament.
- Si el preservatiu està col·locat correctament, deixant l'espai del dipòsit lliure perquè pugui quedar allí emmagatzemat el semen, es pot penetrar amb força sense problemes.
- Si el preservatiu es trenca, és una de les situacions indicades per utilitzar l'anticoncepció d'emergència (la pastilla de l'endemà). És important que no perdeu la calma i que et prenguis la píndola el més aviat possible, ja que l'eficàcia serà més alta. Preferentment abans que transcorrin 48 hores des del moment de la relació sexual de risc. Recordeu que no pot utilitzar-se com a mètode anticonceptiu habitual. Podeu aconseguir-la a les farmàcies (s'ha de pagar), també podeu dirigir-vos al Centre d'Atenció Primària (CAP) del vostre municipi i demanar-la. La podreu aconseguir també als hospitals i serveis d'urgències hospitalaris, entre altres centres.
Una abraçada ben forta i moltes gràcies per escriure'ns!
Mariona Busto
Psicòloga - Consulta Jove IESP
@marionabusto
http://www.consultajove.cat
">www.consultajove.cat