Molts dubtes!
Bon dia,
a veure, tinc molts dubtes i em farieu un favor enorme si em poguessiu respondre.
Si mantens relacions amb algú sense protecció però no es corre dintre, hi ha risc d'embaras? I si no hi ha hagut penetració però si roce sense proteció?
Per comprar la pastilla del dia desprès en una farmàcia fa falta que te la recepti un metge?
Si no et prens la pastilla perquè en teoria no hi ha risc i, al cap d'un temps no et baixa la regla, decideixes fer-te una prova de embaras i aquesta dona positiu, que s'ha de fer? Em refereixo a si és un embaras no desitjat, has d'abortar o com? I a on s'ha d'acudir? Si no vaig malament les menors fins a 17 han de tenir el consentiment dels pares oi?
Moltes gràcies!
Mariona Busto

Hola Lalala!
Anem per parts, sempre que es mantenen relacions sexuals sense preservatiu o qualsevol altre mètode anticonceptiu, es corre el risc d'un embaràs no desitjat. Per tant, es recomana que s'utilitzi sempre preservatiu per evitar-ho quan aquest no sigui l'objectiu. A més, aquest mètode anticonceptiu us protegeix també del contagi d'alguna infecció de transmissió sexual (ITS).
Amb el petting o els fregaments, en principi no hi ha risc d'embaràs, però si el noi ejacula, es recomana que es faci lluny dels genitals femenins per evitar "mals de cap".
Per aconseguir la pastilla de l'endemà es pot anar al Centre d'Atenció Primària (CAP) o directament a la farmàcia. Recorda però que és una anticoncepció d'emergència i en cap cas pot utilitzar-se com a mètode anticonceptiu habitual.
Si et fas un test d'embaràs i surt positiu, significa que estàs embarassada. Si és un embaràs no buscat o no desitjat, la decisió sobre què es vol fer és vostre. La nostra recomanació és que aneu al metge i us assessoreu molt bé de les diferents opcions existents, i que ho comenteu també a casa, no recomanem a ningú passar per un tràngol així tot sol.
Pel que fa a la interrupció voluntària de l'embaràs si la noia té 16 o 17 anys, el consentiment és una decisió de la noia, però caldrà que la mare o el pare, o el tutor/a legal, estigui informat de la decisió que es pren i que l'acompanyi al centre quan es practiqui la interrupció. En menors de 15 anys cal el consentiment.
Esperem haver respost a tots els teus dubtes!
Una abraçada ben forta i moltes gràcies per la confiança!
Mariona Busto
Psicòloga - Consulta Jove IESP
@marionabusto
http://www.consultajove.cat
">www.consultajove.cat