indecisa
Hola!
Fa gairebé dos anys que tinc parella (de 19 anys) i fa poc tots dos ho hem parlat i hem decidit que volem fer-ho per primera vegada. (jo en tinc 18)
Però els meus pares sempre intenten que el meu novio i jo no estiguem sols a casa "per evitar que ho fem". Just fa un parell de mesos que comencen a respectar-lo més i a deixar-nos més llibertat. Sempre han sigut bastant protectors amb mi, ja que per ells, jo sóc i sempre seré "la seva filla petita". M'agradaria parlar-ho amb ells, fer-los veure que he crescut, que és el que vull fer (que no és una decisió fàcil i porto temps pensant-ho). Però és molt possible que si parlo sobre aquest tema, intentaran impedir que quedi amb el meu novio perquè no ho fem. Vivim a pobles diferents, i ens veiem relativament poc... entre 2 i 4 vegades al mes. No suportaria veure'l encara menys del que el veig ara.
No sé que fer.. hauria de dir-los-ho perquè vegin que els tinc confiança i confiin ells també en mi? (arriscant-me a perdre temps amb el meu novio) O bé, no els hauria de dir res i fer-ho d'amagat?
Ho he parlat amb la meva germana gran (no té parella actualment ni n'ha tingut) i una amiga i totes dues m'han aconsellat que no digui res, però tot i això m'agradaria poder parlar obertament sobre aquests temes amb els pares...
Moltes gràcies!
IESP

Hola Maria!!
Sóc l’Helena Galé, psicòloga de l’IESP. Moltes gràcies per preguntar!
Respecte al que consultes, crec que la persona que millor sap la resposta ets tu, ja que es veu que t'importa molt ser sincera. Pensa que, sovint, els pares tampoc saben com enfocar aquest tema (no saben com començar a parlar, si els fills tenen prou informació o si són suficientment madurs) i és per això que poden posar-se una mica protectors. En el teu cas, parles d'una parella amb qui portes temps, tens confiança i esteu d'acord tots dos en començar a tenir relacions. Et faria una pregunta: si els expliquessis que vols mantenir relacions, ho faries només perquè vols demostrar confiança o en realitat estaries demanant permís? Segons la teva resposta, la situació canviaria molt, ja que si demanes permís s'ho poden prendre com que no n'estàs molt segura o que no ets suficient madura, no? Recorda que parlem de la teva sexualitat i que tens tot el dret del món a fer el que desitgis, a preservar la teva intimitat i a no haver d'explicar res (a més, ja ets major d'edat!). Si ho fas, que sigui perquè et ve de gust compartir una experiència més de la teva vida :) Què et penses?
Espero haver-te ajudat Maria!
Helena Galé @hln_gale www.facebook.com/helenagale.psicologa www.consultajove.cat