La meva amiga està embarassada?
Hola,
estic una mica rallada perquè tinc una amiga que actualment té nòvio, i segons explica ho fan sovint, la cosa es que la majoria no es posen protecció. Ella porta un més preocupada, perquè la menstruació ja porta dues setmanes de retard. Fa una setmana li va baixar poc, quatre gotetes però sé li va anar a l'instant. Ella em demana consell de que faria jo, o si crec que hi està embarassada, però que sé jo...
Te probabilitats? Algun consell per fer ara? Està embarassada? Nacesito una resposta aviat si us plau!
Mariona Busto

Hola Pawwxiv!
Si mantenen relacions sexuals sense cap tipus de mètode anticonceptiu, hi ha risc d'embaràs (i també del contagi d'alguna infecció de transmissió sexual). Si fa dues setmanes que la regla no li ve i hi ha sospites clares que podria ser degut a un embaràs, en primer lloc li recomanaríem que es fes una prova d'embaràs per descartar-ho i així sortir de dubtes.
Si el test surt positiu i per tant es confirma l'embaràs, hauran de valorar molt bé què volen fer. Si són menors d'edat, hauran de parlar-ne amb els pares, els quals hauran d'estar informats de la situació. Tanmateix, no recomanem que passin per una situació com aquesta sols.
Pensa que la decisió final de què fer amb l'embaràs (si aquest es confirma), és d'ells. Tu com a amiga, pots estar al seu costat, donar-los suport i acompanyar-los en tot allò que necessitin i vulguin.
Una abraçada ben forta i moltes gràcies per escriure'ns!
Mariona Busto
Psicòloga - Consulta Jove IESP
@marionabusto
http://www.consultajove.cat
">www.consultajove.cat