Masturbació, com?
Hola! Primer de tot, gràcies pel que feu! Només sapigueu que vam fer una enquesta i vau ser escollits el millor lloc per recerca d'informació i dubtes adolescents!
Ja que estic, faig dos consultes en una i estalvio temps!
El cas es que he llegit altres consultes sobre com masturbar-se, comenca acaranollan el clítoris i si està la zona lubricada intentar la penetració. Tot i això, i que sé, que el cervell és lo més important per sentir plaer, no ho aconseguieixo, crec que algo no go estic fent bé. Em podríeu dir coses que puc fer per realment sentir plaer? Y, qué es el punt g? Es pot arribar amb la masturbació?
D'altra banda, tot i que no tinc nòvio ni res d'això, penso molt en el sexe perquè les meves amigues diuen que es fa amb uns 16 anys, jo en tinc 14 casi 15, i no em sento gens preparada per donar aquest pas, i em fa "por" dir-lis que jo m'esperaré probablement perquè alguna vegada que ho ha dit algú li han dit que el nòvio la deixarà. Estic començant a amoinar-me per aquest tema. Creieu que deuria fer el que em diuen les meves amigue i fer-ho quan tingui novio o, al voltant dels 16? O m'espero?
Moltes gràcies!
Mariona Busto

Hola Nusk!
Quina il·lusió ens fa llegir que vam sortir escollits com el millor lloc per recerca d'informació i per resoldre dubtes dels adolescents! :)
Anem per parts responent els teus dubtes: en què penses mentre t'estàs masturbant? Com molt bé dius, el nostre cervell és el gran òrgan sexual, i per tant, és molt important que estiguem centrades i concentrades amb allò que estem fent. Per tant, pensar en allò que ens agrada, en pensaments que ens excitin, que connectin amb allò més sensual o eròtic, serà de gran utilitat perquè l'experiència masturbatòria sigui més satisfactòria i plaent. Recorda també que el clítoris i els seus voltants solen ser les zones més sensibles i que ens ajuden a experimentar més plaer!
El Punt G és un teixit esponjós que envolta la uretra, situat entre uns 3 i 5 cm dins de la vagina, i que es pot percebre a través de la paret anterior o superior de la vagina. És una zona molt sensible! El punt G requereix d'estimulació directa, amb els dits, el penis o una joguina sexual dissenyada expressament per estimular aquesta zona. A la imatge pots veure on està situat i com s'estimula amb els dits:
Que els pensaments relacionats amb la sexualitat augmentin a l'adolescència és completament normal. Així que tranquil·la! No hi ha una edat marcada en la qual s'hagi de tenir la primera relació sexual. Pensar que s'ha de fer als 16 anys, és un mite que pot generar molta pressió i malestar. Així que és molt important que ho facis quan tu realment et sentis preparada, tinguis l'edat que tinguis. I si mai la teva parella et rebutja o et deixa perquè no vols tenir relacions sexuals, vol dir que no t'estima gens ni et respecte, així que millor ben lluny de tu!
Esperem haver respost als teus dubtes!
Una abraçada ben forta i moltes gràcies per la confiança!
Mariona Busto
Psicòloga - Consulta Jove IESP
@marionabusto
http://www.consultajove.cat
">www.consultajove.cat