que faig?
hey! fa casi dos anys que em va baixar la primera menstruacio, les meves amigues sempre em diuen que utilitzi tampons en comptes de tovalloles higièniques el problema, es que en tot aquests mesos no m'he ficat mai cap. ho vaig intentar un dia per anar a la platja amb uns amics pero no em va sortir be, estava nerviosa i al introduirlo hem feia bestant de mal i ho vaig intentar uns tres cops pero res... els hi vaig comentar a dues amigues pero elles em van dir que el primer cop que s'el van ficar no van notar quasi res pero jo en canvi si.
tampoc tinc molta pressa per utilitzarlos ja que la menstruacio em dura uns 4 dies i sagno de manera moderada pero m'agradaria saber ficarmal per si algun dia tinc alguna cita o algo... merci!
Mariona Busto

Hola elisabetcer!
En primer lloc és important que utilitzis allò amb que tu et sentis més còmode, siguin compreses, tampons o copes menstruals. Tu decideixes!
El que t'ha passat en intentar posar-se un tampó els hi passa a moltes noies la primera vegada, així que tranquil·la. Fixa't que segurament a l'estar nerviosa i amb les presses, la cosa va fer que no sortís com esperàvem.
Et recomanem que si tens ganes d'utilitzar tampons, comencis utilitzant els de la mida més petita i amb aplicador de plàstic, així et resultarà més fàcil. Busca una postura còmoda, i si cal, ajuda't d'un mirallet per localitzar bé l'entrada de la teva vagina, que és per on s'ha d'introduir el tampó. Llegeix bé les instruccions i veuràs que normalment ho acompanyen d'alguna il·lustració que et va guiant de com fer-ho.
Recorda que un cop el tens posat no l'has de notar ni t'ha de fer mal. Si et passa alguna de les dues coses, és que no el portes ben col·locat.
Molta calma, paciència i intenta estar el màxim de relaxada, veuràs que així tot serà més fàcil!
En el següent enllaç podràs veure en imatges com posar-te un tampó: http://www.adolescents.cat/noticia/9806/vingut/regla/no/posar-me/tampo
">
Una abraçada ben forta i moltes gràcies per la confiança!
Mariona Busto
Psicòloga - Consulta Jove IESP
@marionabusto
http://www.consultajove.cat
">www.consultajove.cat