Ajuda no se que fer D:
Hola! Tinc 15 anys, i porto 9 mesos amb el meu novio. Fa un parell de mesos estabem parlant d'una noia, i vaig dir-li que encara no estaba preparada, i no li va importar em va dir que esperaria. Però ara tinc un problema, ho vui fer, però nose si encara tinc la edat... em veig una mica petita. Nose si quan ho fes dir-li a la meva mare.. o tinc por de fer-ho i pugui pasar cualsevol cosa i despres em senti utilitzada. Tinc ganes... però nose que fer...que puc fer per aclarar-me les coses?
IESP

Hola!
Sóc l’Helena Galé, psicòloga de l’IESP. Gràcies per la teva consulta!
El primer que et diria és que és normal tenir dubtes, i per aquest motiu no hem d'anar amb presses. Si tu mateixa et veus petita, deu ser perquè encara no estàs preparada. I això no és res dolent! El problema ve quan fem coses que encara no volem per la pressió (els altres ja ho han fet, la meva parella vol...).
A més, la penentració no és la única pràctica sexual que existeix (en la nostar societat se li dóna massa importància!) ja que podeu començar a conèixer el vostre cos poc a poc, no creus?
I respecte al fet de sentir-se "utilitzada", això podria passar si la persona amb qui estàs només et volgués per tenir relacions sexuals i tu per alguna cosa més. Per això seria important que ho parlis amb ell, però si porteu temps i ell vols estar amb tu com a parella, segurament no et sentiràs pas malament, ja que tu també ets qui prendràs la decisió :)
Espero haver-te ajudat una mica! Una abraçada.
Helena Galé
@hln_gale
www.consultajove.cat