masturbació en excés
hola sóc una noia de 19 anys i des de fa molt de temps pateixo de molt d'estrés. Bàsicament és causat per dos motius: estudis i mal d'esquena crònic que es veu augmentat per l'angoixa.
Des de fa un temps sento que quan em començo a estressar la meva única via d'escapament es la masturbació compulsiva, i potser el que diré és contradictori, però quan actuo d'aquesta manera no sento que m'estigui masturbant com a tal, no sento que sigui una acció per disfrutar de la meva sexualitat i del meu cos. No tinc cap problema amb la masturbació, però he entrat en un cercle viciós d'estrés que em fa masturbar en situacions on no hauria. Per exemple quan estic estudiant, i encara em crea més estrés perquè m'impedeix concentrar correctament, i acabo tenint més dolor d'esquena etc. Estic molt desesperada perquè he arribat a un punt que no sé com parar-ho i a vegades afecta moltíssim a la meva autoestima perquè sento que m'odio per no ser capaç d'aturar-ho. Qualsevol consell serà benvingut perquè sempre m'he sentit molt sola amb aquest problema.
Cristina Albó

Hola kerry,
Moltes gràcies per confiar en nosaltres i explicar-nos la teva situació. Segur que no ha estat fàcil plasmar el que sents i el què et passa, ets una valenta!
Possiblement la manera de trencar aquest "cercle viciós" que dius sigui tractar de reduir aquest estrès que sents. Si fa temps que aquesta situació es manté, potser podries demanar ajuda professional. Al centre on treballo a Barcelona hi ha la http://www.consultajove.cat/tarifes/
" target="_blank">Consulta Jove i les psicòlogues que atenen dins aquest programa són la Mariona Busto (que també resol consultes del consultori de sexualitat d'Adolescents.-cat) i la Carlota Portabella. Si ets d'osona, també pot anar a Merakia, allà tenen la http://merakia.cat/portfolio-items/servei-de-terapia-25/
" target="_blank">Teràpia 25, estan a Vic, i la psicòloga que atén dins aquest programa és la Laia Sala (que també resol consultes del consultori de psicologia d'Adolescents.cat).
Esperem que puguis millorar i redueixis aquest estrès que tan t'està fent patir.
Una abraçada i gràcies per escriure'ns!
Helena Angel
Psicòloga Iesp - Consulta Jove
@Helenangelpsico
http://www.consultajove.cat
">www.consultajove.cat