Últim pas.
Hola, sóc una noia i porto 5 mesos amb el meu novio. Jo, no sóc verge la vaig perdre fa temps i ell en canvi es verge. Cada cop que estem sols al llit sense intenció ha fer-ho ell es veu amb cor de fer-ho. Però quan ens hi fiquem al moment de ficar-se el preservatiu és com si alguna cosa no el deixes seguir. Això li ha passat 3 cops però quan li passa ho passa molt malament i jo també.
M'agradaria saber si pot ser un problema de por, un problema de inexperiencia o qualsevol tipus de problema psicologic.
Gràcies i espero resposta.
IESP

Hola!
Sóc l’Helena Galé, psicòloga de l’IESP. Moltes gràcies per fer-nos una consulta!
La realitat és que la primera vegada sol posar nerviosa a la majoria de persones, ja que les sensacions són noves. Per aquest motiu és molt normal que un noi (i noia clar) es posi nerviós en les seves primeres experiències, seguarment perquè vol fer-ho bé i vol que tu estiguis contenta. I també és natural que si falla alguna cosa, ell ho passi malament!
Et diria que provis a parlar amb ell d'aquest tema i li preguntis si hi ha alguna cosa que el preocupi. Tenim la falsa idea que tost naixem ensenyats i que hi ha coses que no cal preguntar, però no és cert! Sempre va bé parlar d'allò que ens preocupa, sobretot en temes de sexualitat.
També us proposaria que per la propera vegada, jugueu amb els vostres cossos, i que la penentració no sigui l'única pràctica protagonista, ja que això suposa més pressió.
Segur que si té confiança amb tu, se sentirà cada vegada més còmode. A més, recordem que no ha de sortir tot bé a la primera, sinó que hem d'anar intentant. :)
Una abraçada i espero haver-te ajudat! 
Helena Galé
@hln_gale
www.consultajove.cat