Discriminada per l' "orientació sexual"
No sóc lesbiana ni bisexual, m'agraden els nois, però vaig tenir una experiència amb una amiga. Les dues estavem borratxes i ens vam liar. No crec que sigui res dolent, teniem curiositat i no va ser més que una experiència més. Algunes persones no ho van veure aixi: amigues qui sempre havien estat carinyoses amb mi de sobte no es volien apropar tant, vaig començar a rebre comentaris... inclos em vaig deixar de parlar amb aquella amiga a causa de terceres persones.
Al final em vaig canviar d'insti, volia que ningú sabés res sobre el tema. Només li vaig explicar a una persona, la meva millor amiga, qui em va recolzar molt i no va canviar res en el seu comportament cap a mi, era la primera persona que li donava la importancia que tenia: ninguna.
Un temps despres, vaig agafar molta confiança amb dues noies, i vaig decidir explicar-lis-ho durant una festa pijama. Va ser un gran error.
De cop un dia van començar a enviar-me missatges anònims amenaçant amb explicar-ho a tothom. No és res dolent, però elles dues son capaces de tornar una cosa insignificant en algo super greu, saben quines paraules utilitzar.
La meva millor amiga i el meu novio diuen que ho hauria d'explicar jo, per tal que no facin semblar una cosa que no és, diuen que es millor que la gent s'enteri per mi, que expliqui la meva versió.
Però no estic segura, tinc por que em torni a passar el mateix, no vull tornar a patir per algo que va passar fa un parell d'anys...
Què hauria de fer?
Mariona Busto

Hola whxisley!
Tu ets lliure de fer el que vulguis amb qui tu vulguis, i també d'explicar-ho si vols o no. Recorda que ningú sota cap circumstànica t'ha de fer sentir malament per la teva orientació sexual o perquè en una ocasió t'emboliquessis amb una amiga.
Et recomanem que si veus que la cosa se'n torna a anar de les mans i ho estàs passant malament, que ho expliquis a algun adult de confiança que pugui ajudar-te a aturar la situació. Pensa que tu no has fet res dolent! Així que pots estar ben tranquil·la!
Una abraçada ben forta i moltes gràcies per la confiança!
Mariona Busto
Psicòloga - Consulta Jove IESP
@marionabusto
http://www.consultajove.cat
">www.consultajove.cat