Tinc por de fer-ho per primera vegada
Hola,
M'agradaria que em diguessiu com es la primera vegada que ho fas amb un noi. Sóc verge i molts nois em diuen per quedar i fer-ho, i jo ho vull fer però el que passa és que sóc molt vergonyosa i tinc por de si em fara mal o no. Voldria que m'aclarissiu tots els dubtes sobre la primera vegada.
Moltes gràcies.
Mariona Busto

Hola 04!
La primera vegada generalment genera molts dubtes i preguntes. És una de les coses que més preocupa i un dels temes que més consulteu al Consultori de Sexualitat. Responent a la teva pregunta, el dolor en les relacions sexuals amb penetració és habitual però no sempre per un tema fisiològic, sovint és per un tema de tensió. És a dir, si estàs més nerviosa, més tensa, més pendent de què fer o com fer, que no pas del que t'agrada, t'excita o el que vols fer, és lògic que el cos també es tensi (i la musculatura vaginal també). No perdis de vista que l'òrgan sexual més important és el nostre cervell.
La nostra recomanació és que ho facis quan tu realment et sentis preparada per fer-ho i amb la persona que tu vulguis, sense pressions de cap tipus! No oblideu fer servir preservatiu sempre durant tota la relació sexual, d'aquesta manera podreu gaudir de la vostra sexualitat de forma sana i responsable!
Una abraçada ben forta i moltes gràcies per la confiança!
Mariona Busto
Psicòloga - Consulta Jove IESP
@marionabusto
http://www.consultajove.cat
">www.consultajove.cat