No sé que fer!
Hola adolescents.cat!
El meu problema és el seguent: tinc una amiga que la veritat és que està molt grassoneta, però jo sempre havia pensat que ella amb lo alegre que és no li afectaven les crítiques dels demes. Fara cosa de dues setmanes ens va confesar a mi i a les meves amigues que vomita el menjar. Al principi ens vam enfadar molt amb ella i li vam comemçar a dir que pares, que no ho tornes a fer... Però ella no s'ho prenia en serio i s'hen reia de nosaltres. Més tard quan vaig anar a parlar personalment amb ella em va explicar que només volia que li entressin una pantalons de l'stradivarius i que quan ho aconesseguís pararia. Però la veritat no ho tinc gaire clar, ella és de constitució grossa i tot i fer varies dietes i fer piscines d'extrascolar 2 cops a la setmana mai ha aconseguit aprimar-se... Ara cada vegada que la veig menjar llaminadures li, dic i em diu que no passa res. que despres ho treura i a mi em fa molta pena.
Ella està convençua que el que fa és "sa" i que no passa res, per res del món veu que està malalta...
Necessito ajuda perquè no sé que fer per fer-li veure que no pot jugar amb el seu cos!!!
Sara Bujalance

Hola noietta! Gràcies per compartir amb mi la teva preocupació respecte la teva amiga, es nota que te l'estimes molt i que ets una bona amiga amoinant-te per la seva salut. Pel que dius sembla que aquesta amiga està patint problemes amb el menjar i l'autoestima, de manera que és possible que pateixi, o acabi patint, un trastorn de la conducta alimentària. Els amics teniu un paper fonamental a l'hora de donar-li suport a una persona que està passant per la situació de la teva amiga, però per desgràcia, no la podeu treure el problema en el que està. Els únics que la poden fer sortir d'aquest problema són els seus pares. El millor consell que et puc donar és que parlis amb la teva amiga per intentar animar-la a que parli amb els seus pares. I si ella no ho fa, serà necessari, per la seva salut, que ho facis tu, que parlis tu amb els seus pares. Sé que pot ser difícil, però amb el temps la teva amiga ho entendrà i t'ho agrairà. Si és una companya de classe, pots comentar-li a algun professor del cole en lloc de fer-ho directament a la seva família. Molts petons!!