el meu primer cop
bona tardaa!! jo i el meu novio portem ja bastant de temps i ell no es verge i jo si. Encara que ell em resolgui alguns dubtes jo encara en tinc bastants. M'agradria saber una mica sobre si fa mal, si surt sang, si després m'he de pendre la pastilla,.... les típiques preguntes que ens fem sempre totes. si sabeu algun lloc on pugui trobar més informació tambè m'aniria molt bè!! ja que vaig perduda en el tema i tinc una mica de por del que pugui passar després. Moltes gràcies fa temps que hos llegeixo per resoldre dubtes però he pensat que era millor que ho fes directamentt. Un petó!!
Cristina Albó

Hola anònimaaa,
Moltes gràcies per llegir-nos! Què bé que t'hagis animat a preguntar ;)
La primera vegada generalment genera molts dubtes i preguntes. És una de les coses que més preocupa i un dels temes que més consulteu al consultori. Responent la teva consulta, el dolor en les relacions sexuals amb penetració, és habitual però no sempre per un tema fisiològic, sovint és per un tema de tensió. És a dir, si estàs més nerviosa, més tensa, més pendent de què fer o com fer, que no pas del que t'agrada o el que vols fer, és lògic que el cos també es tensi. No perdis de vista que l'òrgan sexual més important és el cervell.
En la primera vegada no sempre ha d'haver sagnat, dependrà molt del tipus d'himen que tinguis (si en tens), és a dir, si el teu himen és més rígid, més elàstic, més gruixut o més fi, etc...
La pastilla de l'endemà només te l'hauràs de prendre en cas d'emergència. Si teniu relacions sexuals amb penetració, SEMPRE heu d'utilitzar preservatiu si voleu prevenir l'embaràs no desitjat i les Infeccions de Transmissió Sexual. Si per accident el preservatiu es trenca, aleshores sí que hauries d'anar a un servei d'urgències o a una farmàcia a comprar la píndola de l'endemà.
Pel que fa a llegir, podries llegir un llibre que es diu "https://www.casadellibro.com/libro-el-diari-vermell-de-la-carlota/9788497870337/954197
" target="_blank">El diari vermell de la Carlota" de la Gemma Lienas i el "https://www.casadellibro.com/buscador/busqueda
Libros?lang=es&busqueda=TU%20SEXO%20ES%20TUYO:%20TODO%20LO%20QUE%20HAS%20DE%20SABER%20PARA%20DISFRUTRA%20DE%20TU%20SE%20XUALIDAD&nivel=5&auto=1" target="_blank">Tu sexo es tuyo" de la Sylvia de Bejar".
Una abraçada i moltes gràcies per escriure'ns!
Helena Angel
Psicòloga Iesp - Consulta Jove
@Helenangelpsico
http://www.consultajove.cat
">www.consultajove.cat