¿Que puc fer per baixar de pes?
¡Hola adolescents!
Tinc un problema... i es que se que peso molt més del que hauria de pesar, però no faig res per perdre pes. Tinc 13 anys, d'alçada faig 1,63 i peso 74 quilos. Se que hauria de baixar de pes però, es que a casa tampoc m'ajuden nomes em diuen que estic gorda i que aixo no pot ser que hauria de fer algu però res més i ja n'estic farta d'aquesta situació, sobretot perquè al institut també em diuen aquest tipus de coses, i encara que intenti passar d'aquest comentaris em fan mal.
¿Que puc fer? ¡Gracies!
Sara Bujalance

Hola! Gràcies per compartir amb mi la teva preocupació. El que has de fer per mantenir un pes saludable és menjar de tot, de manera equilibrada (com marca la piràmide alimentària, aquí la tens:
Home%20Canal%20Salut/Ciutadania/Vida_saludable/Alimentacio/Consells_generals/documents/piramide2.pdf), i fer esport, com a mínim, 3 cops a la setmana. Qualsevol esport que t'agradi et servirà. Per una altra banda, passa del que et diguin els companys de l'institut, el teu cos és cosa teva i els altres no n'han de fer res! Ningú té dret a fer-te sentir malament per com és el teu cos!. I parla de com et sents a casa, els pares, a vegades, es poden equivocar com tothom i poden fer comentaris poc encertats. Parla amb ells i digue'ls com et fan sentir els comentaris que fan, segur que aleshores t'entendran i t'ajudaran a sentir-te bé. Si ells creuen que el teu pes no és correcte, poden dur-te al metge per a que us orienti. Molts petons!!