Només amics?
Hola soc una noia de 14 anys,
tinc un problema, fa un mes el meu millor amic i jo ens vam donar un petó a la boca i des d'aquell moment ens hem unit més. Ho vam agafar com a algo normal, com abraçar-se, nosaltres dèiem que era com una mostra més de carinyo, en altres cultures ho fan. Al principi jo m'ho creia, però poc a poc m'anava acostumant i jo i el meu millor amic (de les persones més importants a la meva vida) ens seguíem liant. Ell em deia que no m'estimava com a algo més i jo, confosa, deia el mateix. Però ens seguíem liant. Ara seguim.. però amb menys constància.. potser dos o tres petons a la setmana. Igualment ens diem sempre que ens estimem i que l'un sense l'altre no pot viure, anem pel carrer de la mà i quan tenim un ratet lliure quedem sempre. És el meu millor amic i no el vull perdre però seguirem així per sempre? L'estimo? Perquè últimament sento que em vull casar amb ell, que és perfecte, vull que sigui el pare dels meus fills.. és el meu millor amic. Però ara no vull sortir amb ell primer perquè no m'estima com a algo més encara que el que fem no sigui normal i segon perquè si sortíssim no seria per sempre perquè encara som molt joves. Llavors he d'esperar? Què som? Hem de frenar els petons?
IESP

Hola,
Sóc l'Helena Angel, psicòloga de l'IESP.
Dona la sensació que s'estan confonent límits i esteu passant barreres que un dels dos vol passar (tu) i l'altre no (ell), sembla, pel que escrius que tu sí que voldries ser alguna cosa més que no només amics amb ell, però ell no. I et conformes amb aquesta actitud més afectuosa d'ell encara que no sigueu res més, però conformar-se no és compartir la idea.
Ell no t'estima com algo més, però tu sí, cito textualment "sento que em vull casar amb ell, que és perfecte, vull que sigui el pare dels meus fills..". La pregunta te la llencem nosaltres a tu: creus que aquesta actitud que teniu entre vosaltres et pot fer mal?
En base a la resposta que tu mateixa donis (per la forma d'escriure i analitzar la situació, dona la sensació que ets una noia intel·ligent), actua en conseqüència.
Espero haver-te ajudat!
Helena Angel @HelenaAL