Anem a córrer!
Hola!
Jo volia preguntar que com em puc fer un "planning" per córrer ja que des de que ha començat aquest curs no he practicat gens d'esport (sense comptar educació física) i em sento malament amb mi mateixa i crec que córrer és un esport econòmic i a part el que més m'agrada de tots.
I a part d'això voldria preguntar que si combinant aquesta activitat (córrer) i menjar cinc peces de fruita al dia farà que m'aprimi uns quants kg o servirà per mantenir-me (ni aprimar-me ni engreixar-me). Peso 50kg i medeixo 1,68m.
Gràcies per tot, un petó!
Sara Bujalance

Hola! El teu pes és, fins i tot, justet per l'alçada que tens, no has d'aprimar res!. Treu-te del cap això d'aprimar perquè NO et convé! Si aprimes pots posar la teva salut en greu perill!. Les úniques coses que has de fer per mantenir un pes correcte és menjar de tot, de forma equilibrada (com marca la piràmide alimentària), i fer esport habitualment. Sortir a córrer és una molt bona activitat física, tal i com molt bé dius tu. Per fer-ho hauries de sortir a córrer, com a mínim, 3 cops a la setmana durant 1 horeta. Si pots sortir més de 3 cops setmanals, millor encara, però amb 3 ja n'hi ha prou. Menjar 5 peces de fruita diàries és una molt bona idea també. La fruita és un menjar excel·lent amb múltiples beneficis per a la salut. Recorda que a més de fruita, és necessari que diàriament mengis hidrats de carboni (pa, pasta, arròs, cereals, patata i llegums), verdures, làctics i proteïnes (peix, pollastre, carn, ous, fruits secs i llegums). De tant en tant també és necessari menjar aliments com dolços, bolleria, embotit, xocolata, etc. Molts petons!!