Ajuda
Hola, ja fa dies que tinc uns quants dubtes i espero que me'ls pogueu respondre.
1. Fa ja 2 anys que em va venir la regla (als 13) i mai m'he posat tampons ni res pq em feia mal i passava d'intentar posar-me algun, però ara és quan començo a preocuparme de veritat pq tinc algunes amigues que ja ho han fet, i tot i que jo encara no tinc planejat de fer-ho amb el nòvio, em dóna por que en el moment en què sí que vulgui no ho pugui fer per mal, que podria fer??
2. La meva mare em diu que hauria d'anar al ginecòleg pq ja toca però tmb em dóna bastant pànic ja que em dóna molta cosa que un desconegut em faci una exploració intensiva de les parts íntimes, exactament que em farà si vaig?
3. Tmb em dóna cosa que em vegi el xixi pq tinc un llavi una mica més gran que l'altre i estan com grisos i arrugats, són molt lletjos, és normal?
Sentu si són moltes preguntes però de veritat que estic molt insegura i majuderieu molt si me les responeu...
Merci♥
Cristina Albó

Hola Carhg02,
No pateixis, contestarem les 3 preguntes ;)
• Fa ja 2 anys que em va venir la regla (als 13) i mai m'he posat
tampons ni res pq em feia mal i passava d'intentar posar-me algun, però
ara és quan començo a preocuparme de veritat pq tinc algunes amigues que
ja ho han fet, i tot i que jo encara no tinc planejat de fer-ho amb el
nòvio, em dóna por que en el moment en què sí que vulgui no ho pugui fer
per mal, que podria fer??
Un penis i un tampó són de
diferents mides, a més, els nervis que tinguis posant-te un tampó o la
primera vegada que tinguis relacions sexuals amb penetració no seran els
mateixos...
Posar-se tampons no és cap obligació, però si vols posar-te'n, et deixem un vídeo on veuràs com fer-ho:
• La meva mare em diu que hauria d'anar al ginecòleg pq ja toca però
tmb em dóna bastant pànic ja que em dóna molta cosa que un desconegut em
faci una exploració intensiva de les parts íntimes, exactament que em
farà si vaig?
Efectivament és important fer revisions
ginecològiques, el ginecòleg et preguntarà si tens relacions sexuals amb
penetració, com encara no n'has tingut, probablement no et faci
exploració interna i et faci només una exploració visual.
• Tmb em dóna cosa que em vegi el xixi pq tinc un llavi una mica més
gran que l'altre i estan com grisos i arrugats, són molt lletjos, és
normal?
No passa res, és normal tenir els llavis internes
diferents, les vulves i les vagines rosadetes i perfectes són del cinema
i no són una imatge realista, si no fes una cerca per internet de
vagines reals i veuràs com n'hi ha tantes de diferents com dones hi ha.
Una abraçada i gràcies per escriure'ns!
Helena Angel
Psicòloga Iesp - Consulta Jove
@HelenAngelPsico
http://www.consultajove.cat
">www.consultajove.cat