Sóc asexual?
Hola, sóc noia i tinc 17 anys i no m'he enamorat mai. Tinc clar que m'agraden els nois, però per més que em portés molt i molt bé amb algun, no m'he enamorat mai. Tinc entés que l'asexualitat és que no t'agrada ni un sexe ni l'altre, llavors no sé ben bé si és la paraula adequada en el meu cas. No sé què se sent o que hauria de sentir quan a un li mola un altre. A tots els meus amics els hi ha agradat o els hi agrada algú i em fa sentir diferent el fet de no saber de quins sentiments estan parlant. M'he plantejat que no em sé enamorar. És possible? També he pensat que tinc por a estimar. Hi ha alguna manera de perdre aquesta por? Moltes gràcies.
Mariona Busto

Hola mm!
Dóna't temps perquè pugui passar. Hi ha moltes noies que a la teva edat tampoc s'han enamorat mai. A vegades tenim tantes ganes de sentir el que els altres senten, que ens "forcem" o estem tan pendent del que sentim, que no ens donem permís perquè la cosa flueixi de forma natural i espontània.
Fixa't que tens clar que t'agraden els nois, doncs no et pressionis i veuràs com tard o d'hora segurament arriba algú que et fa sentir més que la resta. A cada persona li arriba el seu moment! Estigues tranquil·la i vés fent el teu dia a dia. Coneix persones, interessa't per elles i relaciona-t'hi si et semblen interessants! Ja veuràs com, sense adonar-te'n, sense forçar-ho, hi haurà algú que et cridarà l'atenció i amb qui tindràs moltes ganes de passar l'estona!
Una abraçada ben forta i moltes gràcies per la confiança!
Mariona Busto
Psicòloga - Consulta Jove IESP
@marionabusto
http://www.consultajove.cat
">www.consultajove.cat