Alguns dubtes.
Hola!
Ja fa un parell de dies que el meu novio em va dir que em semblaria tenir relacions sexuals, jo la veritat no se què dir-li perque no em sento preparada i no se gaire res del tema. Jo m'el estimo molt i ell a mi pero no sé com dir-li que no em sento preparada.
La primera cosa que m'agradaria saber a quina edat és normal començar a mantenir relacions sexuals.
També m'agradaria saber en què consisteix avortar, ja que n'he sentit a parlar pero el fa corte preguntar als meus pares.
Moltíssimes gràcies!
Mariona Busto

Hola Reddragon!
Si no et sents preparada per fer-ho encara, és important que en puguis parlar amb ell. Recorda que la confiança és la base d'una relació de parella sana, i per tant, hem de poder parlar de tot. Pensa que no cal córrer, i és important que tots dos respecteu els vostres propis ritmes. No t'has de pressionar per haver de fer-ho ja, dóna't el temps que necessitis, no estàs fent res de dolent i la teva parella ha de respectar-ho.
No hi ha una edat "normal" per començar a tenir relacions sexuals, però sí que és important tenir present que per iniciar-se en les relacions sexuals compartides cal maduresa i responsabilitat. Trobar la persona amb la qual volem compartir un moment de tanta intimitat, sense pressions ni presses!
Avortar consisteix la interrupció de l'embaràs, pot ser de forma espontània o voluntària. En el cas de la segona, és un procediment mèdic que es pot fer de diferents maneres.
Una abraçada ben forta i moltes gràcies per escriure'ns!
Mariona Busto
Psicòloga - Consulta Jove IESP
@marionabusto
http://www.consultajove.cat
">www.consultajove.cat