malalties de transmissió sexual
Fa mesos que parlo amb un noi, ell viu a Madrid i vindrà a veurem. El que tenim clar, es que mantindrem relacions sexuals. Jo soc verge i ell no, i el meu dubte es que si volem mantenir relacions sexuals, cal que els dos ens fem les proves ITS crec que es diuen? les proves per saber si tenim alguna malaltia de tranmissió sexual vull dir. Ell pot tenir, perquè ha tingut relacions sexuals, pero jo? es possible que sent verge pugui tenir-ne?
En el cas de que m'hagués de fer les proves, em podrieu dir en que consisteixen, si son gratuites, i el lloc on he d'anar? es que estic molt angoixada, perquè tinc clar que vull fer sexe oral sense preservatiu, per tant es important que els dos estem segurs de que no hi ha riscos,
Cristina Albó

Hola incompresa,
Si tu no has mantingut relacions sexuals no pots tenir una Infecció de Transmissió Sexual, ara bé, si tens infecció d'orina o fongs vaginal (candidiasi), sí que li ho pots contagiar per via sexual, aleshores ja es consideraria Infecció de Transmissió Sexual (ITS).
Dius que tens clara la decisió de practicar sexe oral sense preservatiu, però nosaltres NO ho podem recomanar, ja que seria una conducta de risc. PEr tant, us recomanem que utilitzeu preservatiu i barrera de làtex per al sexe oral i preservatiu sí o sí per a les relacions sexual amb penetració.
Si volguessis fer-te les proves de les ITS, hauries d'anar al CAP (Centre d'Atenció Primària) de la teva zona i demanar una analítica completa on hi constin les ITS i el VIH (si no ho demanem expressament no surt en les analítiques).
Esperem haver-te resolt el dubte!
Una abraçada i gràcies per escriure'ns!
Helena Angel
Psicòloga Iesp - Consulta Jove
@HelenaAL
http://www.consultajove.cat
">www.consultajove.cat