És normal?
Hola,
Resulta que tinc un problema. Aquest estiu i el passat he intentat posar-me tampó però no hi hagut manera de que m'entrés. He provat d'introduir-hi el dit però també em costa molt i em fa mal. Només he aconseguit entrar el dit fins a l'os després de l'ungla. Estic preocupada ja que no sé si podré fer el coit ni posar-me un tampó.
Gràcies:)
IESP

Hola California,
Sóc l'Helena Angel, psicòloga de l'IESP. Gràcies per confiar en nosaltres. Responent a la teva pregunta: primer et diria que per a introduir un tampó, un dit o tenir una relació sexual amb penetració, has d'estar tranquila, còmode i amb confiança. Si estàs nerviosa, i proves d'introduir algo a la força, segurament l'únic que aconseguiràs serà fer-te mal, i això no volem que passi!
Un dia que tinguis la regla (no el primer dia ni l'últim sinó un dia que hi hagi força sagnat) t'asseguis a la taça del vàter (com si anessis a fer pipi), agafes un tampax dels petits (el que és de color lila/rosa per exemple) i intentes introduir-lo. Com? Quan vagis a introduir el tampax, l'has d'introduir lleugerament inclinat cap endarrere (com si senyalés cap a la teva esquena). Prova a veure si va millor. Gràcies per la teva confiança i ja ens explicaràs! Espero haver-te ajudat.
Helena Angel @HelenaAL
HelenaALpsico