1ra vegada
Hola :)!
Porto 2 anys i mig amb el meu novio i encara no m'he decidit a fer-ho. Ell sempre ha compres la meva por però fa uns dies que diu que ja no aguanta més. Tinc por de perdre'l però no tinc molt clar si vull fer-ho, així que m'agradaria fer-vos una consulta.
Si fas l'amor amb preservatiu hi ha risc de quedarte embarassada? I una vegada ho fas, quan has d'anar al ginecoleg?
Moltes gràcies i petonets!
IESP

Hola,
Sóc l'Helena Angel, psicòloga de l'IESP. Primer de tot, si no ho vols fer, ningú et pot obligar, el més important a l'hora de tenir relacions sexuals és que tots dos vulguin, estiguin convençuts i segurs de fer-ho. Si un dels dos, encara no vol, l'altre ha de respectar, i si no ho respecte, tu t'has de respectar a tu mateixa, SEMPRE, això és innegociable!
Anem a les preguntes:
- Si utilitzes preservatiu no hi ha risc d'embaràs a no ser que es trenqui. Si es trenca el preservatiu, serà un accident i podeu anar a buscar la pastilla del dia després, com més ràpid millor, ja que més eficaç és.
- Quan has d'anar al ginecòleg? Això depèn, pots anar un mes després, dos mesos després, quan tu vegis.
Espero haver-te ajudat! I no oblidis: si tu no vols, no estàs obligada a fer-ho, respecta't sempre!
Helena Angel @HelenaAL