Tinc por!
Fa cosa de un mes vaig tenir relacions amb el meu nòvio i en un principi vam probar-ho de fer-ho sense protecció. Mes tard es va posar la protecció i van passar una bona estona fins que ell deixes anar el semen. La regla m'ha de venir en una setmana i no tinc ningun simptoma. Em fa molt mal la panxa i em noto molt inflada.
Cristina Albó

Hola lauespi,
Els primers símptomes d'embaràs i els símptomes prementruals poden confondre's amb facilitat ja que són molt similars. Sempre que hi ha penetració sense preservatiu hi ha risc d'embaràs, no només el semen porta espermatozous, el líquid preseminal també en conté (en menys quantitat però en porta). El líquid preserminal NO es pot controlar, és com si fos la lubricació del penis.
Però no podràs saber si és embaràs o regla fins que aquesta et baixi quan t'ha de baixar o quan et facis un test d'embaràs. Quan et pots fer el test? El test per a que sigui fiable, te l'hauràs de fer una setmana després del dia que t'hauria d'haver vingut la regla (si no et baixa la regla). Si surt negatiu i la regla segueix sense baixar, repeteix-lo una setmana després, si segueix sortint negatiu i la regla no t'ha baixat, consulta amb un ginecòleg. Si et surt positiu també hauràs de contactar i fer una visita al ginecòleg i hauràs de prendre decisions complicades.
És important que quan tingueu relacions sexuals amb penetració utilitzeu el preservatiu SEMPRE que els vostres genitals estiguin en contacte.
Una abraçada i gràcies per escriure'ns!
Helena Angel
Psicòloga Iesp - Consulta Jove
@HelenaAL
http://www.consultajove.cat
">www.consultajove.cat