ESTIC EMBARASSADA?
Hola, estic molt preocupada perquè m'havia de venir la regla cap a finals o principis de mes (tinc el periode irregular). Avui es dia 13/09/17. Tinc relacions sexuals sovint, totes elles han estat amb preservatiu, no hem comprovat si s'ha trencat però no hi havia restes de semen ni res. Tinc els síntomes de que m'ha de venir la regla i l'altre dia fent-me dits, hem va sangrar però no la tinc, és possible que fos perquè hem vindrà en breus? Sé que no ho podreu saber amb certesa però necessito consell d'algú, es possible que segurament sigui un retràs? ESTIC MOLT ESPANTADA RESPONEU SIUS PLAU!
Mariona Busto

Hola reni!
El preservatiu, si es fa servir correctament, és un mètode anticonceptiu segur, té una eficàcia del 98-99%. És important comprovar sempre que no s'hagi trencat un cop heu acabat la relació sexual. Una manera senzilla de fer-ho és omplint el preservatiu d'aigua, així podeu observar fàcilment si hi ha alguna fuga.
Pensa que un retard menstrual pot ser degut a diversos motius i no sempre són deguts a un embaràs. Sempre pots fer-te una prova d'embaràs per descartar-ho. En tenir regles irregulars és complicat predir quan t'ha de venir la regla... és per això, que si fa temps que tens la regla i no s'ha acabat de regular, demanis hora amb el ginecòleg perquè pugui valorar-ho.
Una abraçada ben forta i moltes gràcies per escriure'ns!
Mariona Busto
Psicòloga - Consulta Jove IESP
@marionabusto
http://www.consultajove.cat
">www.consultajove.cat