Sou els millors
Hola,
Es normal que m'agradin 7 persones??
Hi ha una que m'agrada des de fa 5 anys, com puc oblidarla?? No em veig amb cor de dirli...
Per cert, es sa masturbarse? Es a dir em toco uns 2 cops al dia, es dolent??
Cristina Albó

Hola,
Nosaltres no som ningú per dir si és normal o no que t'agradin 7 persones, si tu sents que t'agraden 7 persones, doncs, a tu t'agraden 7 persones. Potser si coneixes a les 7, veuràs que per unes pots sentir més o per altres pots sentir una amistat, etc...
La persona que fa 5 anys que t'agrada, no sabem per què vols oblidar-la, si vols oblidar-la perquè no t'atreveixes a dir-li el que sents per ell/a o per què ha anat malament la vostra història. Si és la primera raó, valora què és el que fa que no et vegis capaç de dir-li. D'altra banda, possiblement oblidar-la no podràs si has sentit quelcom molt fort per ell/a, el que sí que podràs serà pensar en ell/a sense sentir dolor. Per a començar a fer-ho hauràs de posar les 3 distàncies:
• La distància FÍSICA: Intenta
posar distània física, coincidir el mínim possible en el mateix lloc, intenta no coincidir amb ell/a, evita
mirades...
• La distància VIRTUAL: deixa de fixar-te en les seves xarxes socials, en el que penja, amb qui va o què fa.
• La distància
MENTAL: quan t'adonis que estàs pensant en ell/a, fes un esforç i
torna a posar el focus en tu. És important que el focus de
la teva atenció estigui centrat en TU. Fes coses que t'agradin, ves amb
amigues, fes coses amb la família, surt, passa-t'ho bé! i coneix molta
gent!! Obre't a conèixer gent nova!
Finalment,
i a poc a poc, veuràs que arribaràs a la distància EMOCIONAL, que et
permetrà veure'l i parlar amb ell/a sense que et faci mal. Però
necessitaràs un temps si el que has sentit per ell/a, paciència.
Pel tema de la masturbació, pots masturbar-te les vegades que vulguis sempre i quan ho facis perquè et ve de gust i per conèixer-te. Masturbar-se no és dolent sempre i quan tinguem en compte la higiene bàsica per a evitar infeccions.
Una abraçada i gràcies per escriure'ns!
Helena Angel
Psicòloga Iesp - Consulta Jove
@HelenaAL
http://www.consultajove.cat
">www.consultajove.cat