No se com fer els preliminars en una relació sexual
Hola!!! Fa poc temps que estic amb un noi i ell m'ha dit varies vegades de tenir una relació sexual. El problema es que jo soc una noia molt timida i mai he fet res més que liar-me. La qüestió es que jo vull fer el pas endavant amb ell i dir-li que si pero mai li he explicat que no he fet preliminars ni res amb ningú perquè em fa molta vergoña com s'ho pugui prendre. Els meus amics m'han explicat la teoria dels passos que s'han de seguir per fer els preliminars (ja que em preocupa més que la relació sexual amb penetracio ja que si que sap que soc verge) pero no se si ho sabre fer ni com he de començar ni res, i em fa moltíssima por. Algun consell?
Cristina Albó

Hola Juls,
És normal estar nerviosa i no saber com fer-ho si no hem fet mai, no creus? ;) no et pressionis! El millor és que puguis ser el més sincera que puguis amb ell, pot fer vergonya explicar que no ho has fet mai però és important que ho sàpiga ja que en el moment ja estaràs nerviosa pel que passarà, només falta que t'hi afegeixis més nervis i més pressió, per haver d'aparentar que saps el que estàs fent.
Si entre els dos aneu aprenent poc a poc, serà molt millor i molt més còmode pels dos.
Per tant, els nervis de la situació i la vergonya del primer moment ho passaràs, però la vergonya de parlar amb ell l'has de superar, veuràs com et sents molt més relaxada quan ho hagiu parlat.
Una abraçada i ànims!
Helena Angel
Psicòloga Iesp - Consulta Jove
@HelenaAL
http://www.consultajove.cat
">www.consultajove.cat