em sento perduda i atrassada en l'amor Bastant Urgent
Em sento molt perduda i no sé a qui puc contar com em sento sense morir-me de vergonya o sabent que em donarà un bon consell.
Sona molt rídicul però tinc 20 anys i enguany he rebut el meu primer petó amb un dels tres tios amb qui compartia pis. Em considero maca i simpàtica però vaig molt atrassada en l’aspecte amorós. I suposo que és perquè la meva vida social era molt reduïda, que tenia un aspecte bastant infantil i que sempre havia pensat que me’l donaria amb algú amb qui després tindria una relació que si més no duraria un certs mesos o anys. (De fet, si em vaig morrejar tres vegades amb aquest tio va ser perquè em va prometre que voldria una relació amb mi, cosa que al final ha resultat una mentida. S’ha enfotut de mi.)
El problema que tinc ara és que des de que vaig provar lo que implicava tenir una relació emocional, tinc moltes ganes de tenir alguna cosa amb algú, d’experimentar. Ara sí que estic disposada a tenir un ‘rollo’ sempre que impliqui una amistat: prendre un cafè, per exemple. Tinc molta més vida social i el meu aspecte s’acosta molt més a la meva edat.
El meu problema és que estic completament perduda. No sé com fer-ho per trobar un rollo. Sóc un poc tímida (cada vegada menys però) i no sé com va això. Intent acostar-me als al·lots, ser simpàtica, divertida, tocar-los un poc de forma amistosa i tal… però no rep mai una resposta que m’indiqui que estan interessats en mi com a algo més. No sé com fer-lis entendre que m’agradaria tenir algo més amb ells. Com ho fa la gent?
A més, els petons que he rebut varen ser gràcies a les circumstàncies del pis i no per quedar a soles amb algú. Així que no sé com aconseguir quedar a soles amb ells. No sé que he de fer per aconseguir tenir una ‘cita’ o això (mai ningú me n’ha demanada una i si amoll alguna indirecta, mai he rebut una resposta que impliqués que em vegin com a tal).
Com aconsegueix la gent un rollo? Com aconsegueix quedar en plan sols? Com aconsegueix quedar amb algú que li atreu?
El temps passa i no aconsegueixo a ningú. I si aquell tio intenta algo amb mi, no hi hauria de caure. Seria rebaixar-me molt després de com m’ha tractat però em moro de ganes de tenir alguna cosa i d’experimentar i no sé si cauré ja que no trobo oportunitats amb ningú més. Ho intento però alguna cosa falla perquè no aconsegeuixo mai que mostrin un interès romàntic amb mi. Què se suposa que faig malament?
EM SENTO MOLT ATRASSADA I PERDUDA EN L'AMOR. QUÈ PASSA? QUÈ PUC FER? COM SUCCEIX? AMB QUE FALLO? SONA RÍDICUL DIR AIXÒ PERÒ JO SÓC NORMAL. QUÈ ME PASSA? COM FUNCIONA?
Cristina Albó

Hola Xalest,
No fas absolutament res malament, senzillament no s'ha donat la situació. El que sí que seria un error seria que per les ganes i el desig de voler tenir una relació de parella o un rotllo, acabessis acceptant situacions en les que no fossis respectada. Aquest és el perill, que acceptem una relació sigui com sigui només pel desig de voler-ne una.
El més important és que et respectis i et facis respectar. Ens preguntes com s'ho fa la gent per quedar a soles amb algú, segurament en algunes ocasions són situacions buscades i d'altres poden ser fruit de la casualitat, de la situació i de les circumstàncies.
Pel que ens transmets amb la teva consulta possiblement primer hauràs de conèixer la persona per a poder tirar endavant amb alguna cosa més, afectiva/amorosa o sexual. Per tant, paciència... quan coneguis una persona amb qui sentis feeling, ganes de conèixer-la més, etc... la situació es proposarà o sorgirà (sempre que sigui correspost).
També dóna la sensació que estàs justament ara trobant el teu estil, coneixent-te en altres àmbits i trobant la teva identitat. Dóna't temps i no et pressionis!
T'enviem una abraçada enorme i molts ànims, veuràs com tard o d'hora sentiràs i viuràs això que tens tantes ganes d'experimentar, n'estem segures! ;)
Helena Angel
Psicòloga Iesp - Consulta Jove
@HelenaAL
http://www.consultajove.cat
">www.consultajove.cathttp://www.consultajove.cat
">