Una mica preocupada
Holaaa, no se si es la segona vegada que ho envio pero esque no estic segura que l'anterior consulta us hagi arribat i per si de cas us la torno a enviar.
A mi normalment se'm retrasa molt la regla, es a dir que la tinc molt irregular. El cas es que l'altre dia ho vaig fer per primer cop. El problema es qe en teoria la regla m'hauria d'haver vingut dos dies abans de fer-ho i gracies a aixo ho vam fer. Total que dos dies despres, la regla em va seguir sense venir i ho vam fer de nou. I ara ve el problema, d'aixo ja fa una setmana i la regla segueix sense venir-me. Afirmo que vam comprovar el condo les dues vegades i no estava petat i tot estava be.
Pot ser que el retras es degui a que he perdut la virginitat? O te a veure amb algo d'aixo?? Esque estic una mica preocupada, es veritat que sempre se'm retrasa pero nose... ara que ja no soc verge em fa cosa... i a sobre se m'esta retrasant mes d'una setmana...
Mariona Busto

Hola Anònim!
Si les dues vegades ho vau fer amb preservatiu, i el vàreu utilitzar correctament, comprovant que no s'hagués trencat un cop vau acabar, en principi les probabilitats d'embaràs són baixes, ja que el preservatiu és un mètode anticonceptiu molt fiable.
Les noies que tenen la regla molt irregular, tenen aquesta dificultat a l'hora de preveure quan els hi ha de venir la regla, i per tant, també costa més de saber quin és el moment en el qual estaven ovulant i per tant es pot produir l'embaràs...
Ens expliques que tens les regles molt irregulars i per tant no sabem quan et vindrà la regla. El que et recomanem és que si passats 15 dies de l'última relació sexual, la regla encara no t'ha vingut, fes-te una prova d'embaràs per descartar que aquest sigui el motiu del retard (tot i que si l'anticoncepció es va fer servir correctament, és poc probable).
Per últim, ara que ja t'has iniciat en les relacions sexuals amb penetració no estaria de més que et realitzessis la primera visita amb el ginecòleg. D'aquesta manera podràs comentar també aquestes irregularitats menstruals i que el metge pugui dir-te si tot està correctament.
Una abraçada ben forta i moltes gràcies per escriure'ns!
Mariona Busto
Psicòloga - Consulta Jove IESP
@marionabusto
http://www.consultajove.cat
">www.consultajove.cat