---------------------------------------------------------------------------------
La setmana pasada ho vaig fer amb un noi. Total que va introduir el penis però el vaig frenar abans que es comencés a moure més i vaig anar a per un preservatiu. La posició en la que estàvem era molt incòmoda (damunt del wc) llavors em vaig aixecar i jo tenia el condó dins (estava penjant) però no s'havia arribat a corre i tenia molt poc líquid preseminal. En tota la nit no es va corre i el seu líquid preseminal era escàs (o no el veia jo bé). Al dia següent no em vaig prendre la pastilla perquè creia que era una tonteria (ja que m'ha passat molts cops això de penetrar i després posar el condó) a més que no s'havia arribat a corre. El problema és que no se com em podria haver quedat embaraçada (o ho estic?). La regla m'ha de venir d'aquí uns dies, el meu fluxe es molt abundant i groc i tinc molta gana últimament; pot ser això un síntoma d'embaraç?
Gràcies!!
Cristina Albó

Hola CBA,
No podem saber si estàs embarassada o no, els símptomes de la regla i els primers símptomes de l'embaràs són molt similars. Només ho podràs saber fent-te un test d'embaràs passats 7 dies del dia que t'hauria de venir la regla.
La bona utilització del preservatiu és:
• Guardar-los en un
lloc on no hi toqui el sol directament i no vagin molt comprimits (la
cartera, moneder, no és un bon lloc, es poden malmetre).
• Obrir-los utilitzant les mans, MAI amb les dents o tisores.
• Col·locar-lo amb el penis en erecció
• No tenir penetració sense el preservatiu, recordeu que si teniu penetració sense preservatiu hi ha risc d'embaràs.
• Retirar
el preservatiu just després de l'ejaculació, és a dir, no continuar amb
el moviment de la penetració una vegada ell hagi ejaculat, el semen pot
vessar del preservatiu.
• Comprovar-lo omplint-lo amb aigua, o fent un nus i comprovant que no hi ha cap forat.
Per a properes ocasions sí que podries anar a demanar la píndola de l'endemà, ja que és una situació de risc que el preservatiu es quedés dins la vagina.
Una abraçada!
Helena Angel
Psicòloga Iesp - Consulta Jove
@HelenaALhttp://www.consultajove.cat
">
www.consultajove.cat
http://www.consultajove.cat
">