Estic embarassada?
Hola!!
Fa unes setmanes vaig perdre la virginitat amb el meu novio. El que passa, és que ja porto 5 dias de retràs, i tinc por de que estigui embarassada. Ho vam fer amb condó i quan vam acabar el vam mirar i no estava trencat ni res. Però no sé, tinc por de estar-ho. Creieu que ho estic? I sinó és així, perquè se'm retrasa?
Cristina Albó

Hola anonima,
Si vàreu utilitzar el preservatiu com cal no teniu perquè tenir risc d'embaràs. La bona utilització del preservatiu és:
• Guardar-los en un lloc on no hi toqui el sol directament i no vagin molt comprimits (la cartera, moneder, no és un bon lloc, es poden malmetre).
• Obrir-los utilitzant les mans, MAI amb les dents o tisores.
• Col·locar-lo amb el penis en erecció
• No tenir penetració sense el preservatiu, recordeu que si teniu penetració sense preservatiu hi ha risc d'embaràs.
• Retirar el preservatiu just després de l'ejaculació, és a dir, no continuar amb el moviment de la penetració una vegada ell hagi ejaculat, el semen pot vessar del preservatiu.
• Comprovar-lo omplint-lo amb aigua, o fent un nus i comprovant que no hi ha cap forat.
Una abraçada!
Helena Angel
Psicòloga Iesp - Consulta Jove
@HelenaAL
http://www.consultajove.cat
">www.consultajove.cat