No se que fer
La qüestió es que em sembla que tinc "pànic" a anar al ginecòleg, encara no hi he agut d'anar mai....per sempre hi ha un primer dia i......
Be, que a part de que no em fa gens gens gens gens de gacia anar-hi, encara tinc més pànic quan penso que segurament hi hauré d'anar amb ma mare....
Només imaginar-ho se'm posen "els pels de punta"
Que puc fer? Es que el dia que hi hagi d'anar tindré un problema....
No se que fer....
Cristina Albó

Hola JoAnònima(1234567890),
El que t'està passant és que estàs anticipant una situació, t'imagines com serà, com reaccionaràs, com reaccionarà la teva mare, què et faran, etc... i això genera ansietat d'anticipació.
Intenta deixar de pensar en el moment i quan arribi ja ho gestionaràs. Dues idees que podrien ajudar-te a veure que la situació no ha de ser tan temuda poden ser:
• Si vols entrar sola a la consulta, comenta-ho amb la teva mare en aquell moment, ella segurament ho entendrà i ho respectarà.
• El ginecòleg és un especialista, és un professional i en tot moment tu pots dir la teva, tu pots expressar que estàs nerviosa, que et fa por, etc... amb els metges és importantíssima la sinceritat.
Esperem haver-te ajudat i si quan arriba el moment vols consultar-nos alguna cosa o vols explicar-nos com ho has superat i com ha anat, estarem encantades de llegir-te ;) a més segur que ajudes a altres adolescents que tenen la mateixa por que tu.
Una abraçada!
Helena Angel
Psicòloga Iesp - Consulta Jove
@HelenaAL
http://www.consultajove.cat
">www.consultajove.cat