Sexe
Us explico.
Jo tinc ja 14 anys, i la cosa es que m'agrada molt un noi, i ell diu que tambe li agrado bastant i tot aixo hem quedat pocs cops i ja ens hem liat molt cops i ens hem posat molt calents pero no hem arribat a fer res ja que tenia la regla justament😫pero la cosa es que ell no es verge i aixo i diu que hem te moltes ganas i tot aixo i sempre hem diu que hem desvirgara i no m'arrepentiria d'haver-ho fet aixi en plan broma, i tot aixo, jo per una part ho faria ja de ja pero tinc por per si es trenques el condo o algo, no vull quedarme embarassada, pero ho voll ferho amb ell ja que hem posa molt i hem veig preparada, apart que totes les meves amigues ja no son verges i aixo tambe hem tira endevan.
Quin consell hem doneu?
Mencanteeeu❤️ espero una resposta aviat siusplau🙄
Mariona Busto

Hola Júlia!
És important que et sentis preparada i que ho facis amb qui tu ho vulguis fer, perquè ho vols fer, no perquè les teves amigues ja no siguin verges! Pensa que a cada persona li arriba el seu moment i és important no sentir pressions externes per haver-ho de fer "perquè toca".
És molt important fer servir preservatiu sempre, ja que així podreu evitar un embaràs no desitjat i el contagi d'alguna infecció de transmissió sexual (ITS). Els preservatius, si s'utilitzen correctament durant tota la relació sexual, tenen una eficàcia del 98-99%, per tant són un mètode molt segur. Com tots els mètodes anticonceptius pot fallar, però si se'n fa un bon ús i es comprova sempre que no s'hagi trencat el preservatiu un cop s'ha acabat la relació, pots estar tranquil·la!
Recordeu comprar els preservatius en establiments autoritzats (farmàcies o supermercats), mirar que no estigui caducat, guardar-los correctament, evitar fer-lo malbé amb les dents o les ungles en obrir-lo, col·locar-lo correctament amb el penis en erecció deixant el dipòsit lliure per quan es produeixi l'ejaculació, retirar-lo immediatament un cop hàgiu acabat i comprovar sempre que no s'hagi trencat o hi hagi alguna fuga:
Si el preservatiu fallés, es pot prendre l'anticoncepció d'emergència, que s'ha de prendre en les primeres 48 hores preferentment després de la conducta sexual de risc. Recordem que la pastilla de l'endemà no s'ha d'utilitzar com a mètode d'anticoncepció habitual, sinó només quan l'anticoncepció habitual falla (per exemple, si es trenca el preservatiu).
Una abraçada ben forta i moltes gràcies per la confiança Júlia!
Mariona Busto
Psicòloga - Consulta Jove IESP
@marionabusto
http://www.consultajove.cat
">www.consultajove.cat