ES MOLT URGENT SIUSPLAU
Bondia!! Primer de tot agrair-vos la vostra feina!!
Tinc molts de duptes;
- Si ell ha deixar anar liquid preseminal, i aquest queda en els seus calçotets, i jo no portava res a la zona de la vagina (calçes) hi les nostres parts es tocaven tot i que ell portes els calçotets, hi ha risc de embaràs?
- Necesito un adult per ferme una eco? (Tinc 15 anys)
- Necesito un adult per abortar?
- Em poden fer mal els ovaris si estic ovulant?
- Si ell toca el seu calçotet un pel mullat, i despres em toca a mi, hi ha risc de embaràs?
Moltisimes gràcies!! Un petó.
Mariona Busto

Hola maduixetatimida!
Anem per parts:
- "Si ell ha deixar anar liquid preseminal, i aquest queda en els seus calçotets, i jo no portava res a la zona de la vagina (calçes) hi les nostres parts es tocaven tot i que ell portes els calçotets, hi ha risc de embaràs?" Perquè hi hagi risc d'embaràs l'esperma ha d'entrar dins la teva vagina... pel que ens expliques les probabilitats d'embaràs són baixíssimes. Recorda que fent petting no hi ha risc d'embaràs. Si els genitals es toquen directament, sense roba pel mig, i el noi ejacula a sobre la teva vulva, aleshores sí que hi podria haver risc d'embaràs.
- "Necesito un adult per ferme una eco? (Tinc 15 anys)" Per què vols fer-te una eco? Si necessites anar al metge per algun tema que et preocupa, pots dirigir-te al Centre d'Atenció Primària de la teva població, al servei de Tarda Jove, i t'atendran confidencialment. Si t'haguessin de fer alguna prova mèdica, en ser menor d'edat, haurien d'avisar als teus pares.
"Necesito un adult per abortar?" En ser menor d'edat i voler interrompre voluntàriament un embaràs, cal el consentiment exprés dels pares o tutors legals.
- "Em poden fer mal els ovaris si estic ovulant?" Sí, però si el dolor persisteix durant dies i no cedeix, sempre recomanem una visita amb el ginecòleg perquè pugui valorar si tot està correctament.
- "Si ell toca el seu calçotet un pel mullat, i despres em toca a mi, hi ha risc de embaràs?" Com et comentàvem a la primera pregunta, perquè hi hagi risc d'embaràs l'esperma ha d'entrar dins de la teva vagina. Per tant, si ejacula, és important que ho faci lluny de la teva vagina.
Esperem haver respost tots els dubtes que ens has plantejat.
Una abraçada ben forta i moltes gràcies per la confiança!
Mariona Busto
Psicòloga - Consulta Jove IESP
@marionabusto
http://www.consultajove.cat
">www.consultajove.cat